Obchodní podmínky

1. Všeobecná ustanovení

1. Tyto všeobecné obchodní podmínky se vztahují na kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím veřejné komunikační sítě internet s prodávajícím:

jméno a příjmení: Jan Soustružník
místo podnikání a poštovní adresa pro doručování : Nevřeň 110, Plzeň – sever, 330 11 p. Třemošná, IČ: 42802474
zápis v živnostenském rejstříku: Rgz 448/94
bankovní spojení: 3867324319/0800
telefonní spojení: 377 824 498
emailové spojení: info@janperi.cz

Smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem ČR, tedy je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené těmito podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.).

Tyto obchodní podmínky jsou platné pro všechny kupní smlouvy uzavírané mezi dodavatelem a zákazníkem. Ustanovení týkající se zákonných práv spotřebitele se týkají pouze kupujícího v postavení spotřebitele (např. odstoupení od kupní smlouvy dle § 1829 a násl. NOZ ). Dodavatel si vyhrazuje právo obchodní podmínky měnit či doplňovat, tak že aktuální podmínky oznámí řádným způsobem na svých internetových stránkách a provozovnách.

2. Kupující provedením emailové objednávky akceptuje tyto všeobecné obchodní podmínky pro dodávku zboží dodávané prodávajícím. Vztahy kupujícího a prodávajícího se řídí těmito obchodními podmínkami, pokud není ve smlouvě sjednáno písemně jinak. Kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím je uzavřena okamžikem, kdy prodávající akceptuje objednávku zboží kupujícího.

3. Tyto všeobecné obchodní podmínky se vztahují pouze na dodávky zboží s místem dodání na území České republiky, přičemž, pokud není sjednáno jinak, nelze podle těchto podmínek postupovat při požadavku na dodání zboží mimo území České republiky.

4. Prodávající je povinen dodat kupujícímu zboží sjednané v kupní smlouvě za podmínek uvedených v kupní smlouvě a v těchto všeobecných obchodních podmínkách a kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu a náklady na dopravu zboží do místa dodání.

5. Řádnou objednávkou je jen objednávka kupujícího doručená prodávajícímu, která obsahuje všechny tyto údaje:

    • druh zboží, katalogové číslo zboží, objednaný počet kusů zboží, jednotková cena zboží a celková kupní cena zboží
    • identifikační údaje kupujícího: jméno a příjmení, adresa místa bydliště kupujícího, emailové a telefonní spojení kupujícího
    • požadovaný způsob dopravy zboží, požadovaný způsob platby kupní ceny zboží, místo dodání zboží a náklady za dopravu zboží.

Řádná objednávka je návrhem kupní smlouvy určeným pro prodávajícího. Objednávka kupujícího je závazná. Prodávající může objednávku kupujícího akceptovat poštou, emailovým dopisem nebo telefonicky. Prodávající je povinen sdělit kupujícímu, zda jeho objednávku akceptuje či nikoli, do 15 dnů od obdržení objednávky.

2. Dodání zboží

1. Identifikace zboží (druh, katalogové číslo, jednotková kupní cena) je uvedena v katalogu prodávajícího, který je veřejně přístupný v síti internet na webových stranách prodávajícího. Nabídka prodeje zboží prodávajícího je platná po dobu, kdy je zveřejněna ve veřejné komunikační síti internet. Nabídka zboží a kupní ceny jsou platné v okamžiku odeslání objednávky adresované prodávajícímu.

2. Kupní cena je považována za zaplacenou připsáním na bankovní účet prodávajícího nebo uhrazením v hotovosti do pokladny prodávajícího. Prodávající zůstává vlastníkem zboží až do okamžiku úplné úhrady kupní ceny zboží.

Spolu se zbožím dodá prodávající kupujícímu fakturu, která je daňovým dokladem a potvrzením o uzavření kupní smlouvy. Faktura bude obsahovat identifikaci prodávajícího a poučení dle článku 3 odst. 1 a článku 3 odstavec 2 těchto obchodních podmínek.

3. Dodací lhůta začíná běžet ode dne obdržení řádné objednávky kupujícího. Zboží expedujeme do 24 hodin následujícího pracovního dne. V období státních a vánočních svátků je vyřizování objednávek vyřizováno omezeně, kupující budou na webových stránkách informováni o aktuálních termínech dodání. Dodací lhůta činí 24 hodin, je-li zboží vyráběno na přání zákazníka může se dodací lhůta prodloužit. Dodací lhůta je považována za splněnou, když je zboží připraveno k osobnímu odběru v níže uvedené provozovně prodávajícího (pokud je sjednáno, že zboží bude převzato osobním odběrem) nebo když je zboží předáno přepravci k dopravě na místo dodání zboží.

V objednávce je kupující povinen uvést, jaký požaduje způsob dopravy zboží, přičemž si lze vybrat mezi dodáním zboží se sjednaným dopravcem, českou poštou nebo osobním odběrem v provozovně prodávajícího na adrese: Sousedská č. 2, Plzeň - Doubravka nebo Nevřeň 110, Plzeň - sever.

V případě osobního odběru je povinen kupující převzít zboží do 30 dnů ode dne, kdy bude kupující vyzván k osobnímu převzetí zboží, a to emailem, telefonicky nebo poštou. V objednávce je kupující povinen uvést, jaký požaduje způsob platby kupní ceny zboží, přičemž kupní cena zboží se platí takto:

    1. u zboží dodávaného osobním odběrem: kupní cena je splatná při převzetí zboží.
    2. u zboží dodávaného poštou: kupující může zvolit mezi dvěma variantami, a to buď uhradí kupní cenu před datem odeslání zboží na bankovní účet prodávajícího, nebo bude zboží dodáváno na dobírku.

V objednávce je kupující povinen uvést místo dodání zboží a v tomto místě je kupující povinen zboží převzít. Při převzetí zboží je kupující povinen zboží včetně obalu pečlivě prohlédnout a bez zbytečného odkladu uplatnit jeho vady.

4. Náklady na dopravu spojenou s dodáním zboží činí u způsobu dopravy:

    1. osobním odběrem – 0 Kč
    2. při platbě převodem - GLS přepravce 100Kč, při platbě dobírkou-GLS - 150 Kč
    3. při platbě převodem - poštou - 120 Kč
    4. při platbě dobírkou - česká pošta - 170 Kč

3. Práva z vadného plnění

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku).

Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel věc převzal,

    • má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
    • se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
    • věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určena podle smluveného vzorku nebo předlohy,
    • je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
    • věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.

Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

Neoznámil-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.

Při zaslání reklamace, je kupující povinen přiložit kopii nebo originál prodejního dokladu, dále je povinen popsat předmětnou vadu a přiložit aktuální kontaktní údaje (vč. emailové adresy).

Tato záruka se nevztahuje na ty vady zboží, které byly způsobeny jeho běžným opotřebením, nebo v důsledku jeho nesprávného používání či ošetřování.

Kupující bere na vědomí, že zásilky zasílány prodávajícímu na dobírku nebudou převzaty.

4. Odstoupení od smlouvy

Storno objednávky ze strany kupujícího – kupující má právo odstoupit od objednávky kdykoliv před obdržením emailové zprávy o zpracování objednávky. Stornovat lze buď telefonicky na čísle 377824498 nebo na emailu info@janperi.cz.

Nárok pro odstoupení od kupní smlouvy je právo spotřebitele dle § 1829 a násl. Občanského zákoníku. V případě nákupu v rámci podnikatelské činnosti (uvedení IČ na nákupní doklad) nárok na odstoupení od kupní smlouvy nevzniká. V tomto případě se řídí prodej Občanským zákoníkem (zákon č. 89/2012 Sb.), nicméně vylučují se ustanovení o spotřebitelských smlouvách (distančních smlouvách).

Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém obchodě), má spotřebitel v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží (v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží). Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.

V případě, že si spotřebitel přeje dle předchozího odstavce odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů, kontaktuje prodávajícího a nejlépe písemně uvede, že odstupuje od smlouvy s uvedením čísla objednávky, data nákupu a čísla účtu pro vrácení peněz. Odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel zasílat mimo jiné na adresu prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího info@janperi.cz.

V případě odstoupení od smlouvy nese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží.

Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.

Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené dodavateli bude poškozeno, opotřebeno, vzniká dodavateli vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na úhradu vzniklé škody je dodavatel oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny. Za znehodnocení zboží nemůže být považováno běžné poškození původního obalu, které vzniklo vybalováním zboží.

Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží vyrobeného na zakázku nebo, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.

Storno objednávky ze strany dodavatele - dodavatel si vyhrazuje právo zrušit objednávku (kupní smlouvu) nebo její část v těchto případech: zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena zboží, dále také v případě zjevné chyby v ceně zboží (tj. ceny zjevně jiné než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá). Za zjevnou chybu v ceně zboží je považováno například mylné uvedení prvních tří číslic na místo čtyř, zjevně nízká cena zboží (např. o 70% nižší cena, než je pro tyto druhy a typ zboží obvyklé), a jiné zjevné chyby v psaní. V případě, že tato situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu v nejkratším možném termínu a to do 10 pracovních dnů, nejpozději však do 30 dnů od storna objednávky ze strany prodávajícího.

Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

Ustanovení zákona o odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů však nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží. Spotřebitel v případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí plnění, musí prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vydat vše, co na základě kupní smlouvy získal. Pokud to již není dobře možné (např. v mezidobí bylo zboží zničeno nebo spotřebováno), musí spotřebitel poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vydáno. Pokud je vrácené zboží poškozeno jen částečně, může prodávající uplatnit na spotřebiteli právo na náhradu škody a započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu. Prodávající je v takovém případě povinen vzniklou škodu prokázat. Prodávající spotřebiteli v takovém případě vrací jen takto sníženou kupní cenu.

Na kupní cenu, která má být kupujícímu vrácena, může prodávající započíst své skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží.
Kupující bere na vědomí, že zásilky zasílány prodávajícímu na dobírku nebudou převzaty.

5. Řešení sporů

Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy. Kupující, který je spotřebitelem, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz

Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.

Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/. Kupující se může obrátit s žádostí o radu ohledně svých spotřebitelských práv na dTest, o.p.s. přes www.dtest.cz/poradna či na telefonu 299 149 009.

Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s kupujícím, pokud je kupující neodmítne. Mimosoudní řešení sporů probíhá prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz na webové stránce www.vasestiznosti.cz.

Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v platném znění, ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, v platném znění, a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na soud. Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.

Prodávající se zavazuje v případě souhlasu kupujícího usilovat o naplnění doporučujícího stanoviska dTestu. Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).

6. Závěrečná ustanovení

Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění.

Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího, v den uzavření kupní smlouvy.

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně on-line; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

Tyto podmínky nabývají účinnosti dne 1. ledna 2014.

Oblíbené kategorie

Peří je potřeba jednou za čas vyčistit

Máme celkem 80 odběrných míst po celé České republice.

Přes 3 000 recenzí, 98 % klientů
nás doporučuje

Objednala jsem české zboží, povlaky s motivy české pohádky. Tento obchod bych ostatním doporučila.

Květa, 24. 7. 2017

Doporučuji. Po prvním nákupu výbavy pro dceru jsem si "musela" objednat i pro sebe.

Jana, 24. 7. 2017

Doporučuji. S nákupem jsem byla spokojená. Vynikající kvalita a zpracování. Koupila jsem dětské…

Bára, 24. 7. 2017

Líbí se mi velice, že česká firma nabízí kvalitní povlečení. Děkuji výrobcům za jejich snahu za…

Rena, 24. 7. 2017

Výborná komunikace. Koberec, který jsem koupil byl o dost levnější než na jiných webových stránkách.

Aleš Novák, 17. 7. 2017

Líbí se mi pestrá nabídka lůžkovin, která se neustále obměňuje. Minule koupené zboží je stále…

Kristina, 17. 7. 2017